It is most likely that I will die next to a pile of books I was meaning to read. (Lemony Snicket)

úterý 24. června 2014

Knižní resty

Stíhám číst, nestíhám psát... tak alespoň v pár větách moje dojmy z knížek, které jsem nedávno četla.

Robert Galbraith
Volání kukačky

No... všichni hanili Prázdné místo a chválili Kukačku, já jsem asi nejvíc hipster, protože Prázdné místo se mi líbilo moc (jsem úchyl na společenské romány) a Kukačka mě tak moc nezaujala, rozhodně ne tolik, jako třeba detektivky od Nesbøho. Moc se mi líbil Cormoran Strike i jeho asistentka Robin a z celé knihy mě asi nejvíc bavily scény s těmito dvěma aktéry, jejich rozhovory, vývoj jejich vztahu... detektivní zápletka mě moc nenadchla, ale přečtu si i další díl.

3/5

Samantha Shannon
The Bone Season

Ze začátku jsem se nemohla začíst, četla jsem v angličtině a bylo tam na mě moc novotvarů (že je k nim na konci knihy i slovníček jsem zjistila až po dočtení), nových reálií, které jsem měla potíž vstřebat... ale ve chvíli, kdy jsem se do toho dostala a ponořila se do nového světa, naprosto mě to uchvátilo. Dobře, ne tolik jako třeba kdysi Harry Potter, se kterým je TBS často srovnáván, ale rozhodně mě tahle kniha pohltila, že jsem se od ní nemohla odtrhnout. Nedočkavě vyhlížím další díl z plánovaných sedmi, protože takhle chytlavá a promyšlená dystopická story tady nebyla snad od Hunger Games, tohle je navíc ještě protkáno atmosférou urban fantasy, hlavně ze startu. Za britské prostředí palec nahoru.p
Žádná kýčovitá romance, žádné sladké čtení pro holčičky, ale pořádně drsný svět a nebojácná hrdinka Paige, jo, tohle si nechám líbit.

4/5

Sara Wolf
Lovely Vicious & Savage Delight

K téhle sérii jsem se dostala přes nadšený článek od Olgy Biernátové, ale dopadlo to pro mě stejně jako s Hopeless - začátek vypadal velmi slibně, ale velké nadšení a očekávání postupně ochladlo s přibývajícími nesmyslně "osudovými" zvraty, telenovela hadr. Všichni mají temnou minulost (hlavně ten nádherný a tajemstvími opředený týpek, kterému Isis říká Ice Prince) a jsou psychicky narušení, protože utrpěli nějaké trauma, hlavní hrdinka se snaží své pocity a nejistotu maskovat ukecaným "chytrým" humorem, ale pro mě to prostě nefunguje. Výhodou je, že se to čte fakt rychle, místy se autorce i daří budovat nějaké napětí a některé slovní přestřelky nebo hlášky mě rozesmály nahlas, většinu času se to ale snaží být vtipné až moc usilovně a očividně. Už 12. 7. by měl vyjít poslední díl, který si určitě přečtu, ale tuším, že to s mým hodnocením této YA série příliš neotřese.

2/5

2 komentáře:

  1. Řadím se k těm, které Kukačka nadchla, ale na Prázdné místo jsem si ještě čas nenašla. Ale rozhodně bych měla! :) Zbylé dvě knihy neznám a přiznám se, že mě na základě popisu ani nijak zvlášť nezaujaly.

    OdpovědětVymazat
  2. Fůha. Na The Bones Season je to poslední dobou jenom samá chvála, už abych se na to taky vrhnul :)

    OdpovědětVymazat